Salamanca en Madrid, a tale of two cities

20 oktober 2012 - Madrid, Spanje

Amai, me vanmorgen echt uit mijn bed moeten sleuren. Zie jullie al denken, maar nee, deze keer geen resaka (spaans voor kater). ZIEK¡ 38graden koorts en zo slap als een natte handdoek. Ma goed, first things first, second things second, ..(Wim helsen mopje). Salamanca heeft nog een leuke wending gekregen. Toen ik 3 dagen terug op mijn hostel aankwam zat daar ni alleen die bemoeizieke engelse, maar ook ne kerel uit Antwerpen, Stig genaamd. Zijn vriendin was erasmusstudent in Sala. en hij had tickets gekocht om haar te bezoeken. Klein detail, de vriendin had het 3 dagen ervoor uitgemaakt. Maar hij toch maar gegaan om te zien of de brokken mss gelijmd konden worden(ni dus). Na zoveel dagen nog is wa nederlands gepraat en twas wel vette kerel. Durf het bijna ni zeggen maar twas wel vette kerel die in Kalmthout was opgekomen op de lijst van NVA. Kunt u wel voorstellen dat da wel stof was voor discussie. Anyways, onder ons tweekes waren we vertrokken naar de Irish Rover, de erasmuskeet voor studenten, met een supervet balkon met ribfluwelen cubes( zo'n zetelkes voor 2) De dag ervoor nog rustige avond gehad met de erasmusjes die ik in Bilbao had ontmoet, een dag later een nieuw groep van zo'n 8 Amerikaanse studentes leren kennen. En het was al iets wilder. Op gegeven moment, waren we ondrweg van d'een club naar d'ander en ik liep met Megan From Boston)voorop toen we ons op gegeven moment omdraaiden en merkten dat we de groep waren kwijtgeraakt. Onder ons tweetjes dan maar goed verder gefeest. Vet, denkt ge misschien, ware het ni da ik geen sleutel had meegenomen. Die kon ik zattekes toch alleen maar kwijt spelen, the irony. rond 7 thuisgekomen en had nog het geluk dat de eerste deur al open was. Maar die van de verdieping waar ik sliep nog ni en niemand voelde zich geroepen om open te doen. Heb k daar een uur met zeiknatte kleren in de traphal moeten zitten vooraleer iemand wakker werd van me gebel. Ik was daarvoor al wel wa ziekskes ma da zal er geen goed aan gedaan hebben. Dus, hier kom ik weer, xtra dagje Salamanca. Gisteren dan ziekskes naar Madrid vertrokken. de eerste echt grote stad die ik aandoe. Lig op kamer met 2 Amerikaanse en 2 Finse meisjes. Met die Finse (Vera en Anna) ben ik gisteren nog maar is tapas gaan eten en wa pubs gedaan. Tegen den twaalven hadden we het wel gehad en alledrie klaar om te gaan slapen tot..... Ik voorbij een poster kwam met daarop 19 oktober Umek en Adam Beyer, Reverse. Ok buiten de lange en lotje zegt jullie da niks maar geloof me voor mij is da wa voor sommigen Jennifer Lopez of Laura Lynn of... is. So i did the only thing i could do, I ditched  de girls en ben naar die club gegaan. Ni te lang, niks decadent, maar dit kon ik echt wel ni laten passeren. Maar dan dus vanmorgen voor de 2· dag wakker geworden met koorts en had ik ni in Madrid gezeten, ik was mijn nest ni uitgekomen. Echt i feel lausy. Maar zoals gezegd me uit mn bed gesleurd en er een museum dagje van gemaakt. Eerst het wereldvermaarde Prado gedaan, met de grootste collectie aan Rubens werken, dan naar museo Sofia reina waar ondermeer een heleboel picasso's hangen. Op sommige plekken mocht ge foto's nemen op andere dan weer ni, ma da snapte ik ni goe dus heb ik een heleboel werken op foto die eigenlijk ni mochten gefotografeerd worden, moeten ze maar wa duidelijker zijn. Enfin I've been boring you long enough now, kga sewes met een bang hartje is voor de eerste keer mijn rekeningsaldo bekijken, wie weet sta ik dan overmorgen al terug thuis. ;) (Zou vanavond normaal naar Real gaan kijken maar aangeszien ik me zelf ni zo koninklijk voel momenteel ga ik da laten passeren. Morgen wel tsadion van zowel real als athletico bezoeken.) Tot de volgende.

Op foto's wordt het blijkbaar nog wa wachten want noch hier, in internetcafe, noch in hostel krijg ik ze geladen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade