Salamanca

16 oktober 2012 - Salamanca, Spanje

M'n eerste "fuck, nee" moment gehad, vertrekkend uit Bilbao nog ff mureke doen in het station: zegt da ding, insufficient funds. "fuck nee" en dan begint ge te denken: in een zatte bui teveel afgehaald, nee, bij afhalen iet louch meegemaakt, ook ni, Sms naar de mama en 5 lange en bange minuten later bleek dat hetgeen na de negende van de maand nog op rekening stond autom. werd overgeschreven naar de spaarrekening. Thanks to you Lotje. (Dat is trouwens de enige reden dat ik genoeg geld heb om deze reis te maken, dus bij die 'thanks to you' was geen sarcasme gemoeid) Maar dat was dus geregeld toen ik 6 uur later in Salamanca aankwam. Salamanca is echt wonderbaarlijk mooi. I was flabergasted, zoals ze dat zeggen. Jullie misschien ni, maar ze zeggen da zo. Aan 1 kathedraal hadden hier bluijkbaar ni genoeg dus hebben ze er maar een tweede naast de oude gebouwd. Het ene gebouw vecht hier met het andere voor de titel van  mooiste. 's Avonds weliswaar verloren gelopen in de wirwar van straatjes maar no worries, een vet koppel leren kennen en uiteindelijk zijn we er samen uitgeraakt. Dat is nog het vetste van deze trip, meeting people all over, from all over. Hetgeen me naadloos bij het volgende brengt. Mijn hostel is echt wel kut. Ik zit in een soort appartementsblok, in een kamer voor zes, maar zit er alleen met een engelse griet die in Duitsland woont en de camino van Sevilla naar Santiago bezig is. Oke, ze is vriendelijk en al maar tis een betweter en ik haat know it alls sticking there noses in business. Erger is is dat er geen gemeenschappelijke kamer is en dus geen contact met anderen. Net nu ik een sociaal beest ben geworden, of 'a socialist' zoals Ashley zei (those dumb americans). Volgende keer mijn huiswerk beter doen en eerst maar voor 1 nacht boeken. Enfin that's about it, next stop Madrid. Nee ni zoals gepland maar een plan is ook maar een plan ee. Nu verder voetbal zien en daarna afgesproken met die erasmus studentes uit Bilbao. Go Belgium, Go. Start missing you (you know who you are) ma blijf nog even ze.